facebook-icon twitter-icon linkedin-contel: 020 41 14 190

transparant logo

nieuws

Bedrijfsevenement organiseren? Kruip nu achter de microfoon!

 Bedrijfsevenement organiseren? Kruip nu achter de microfoon!

Het is bijna zover, voordat je het weet zit 2019 er alweer voor de helft op. Het weer wordt mooier, men gaat wat achterover leunen en we hebben als mens de neiging om alvast in de zomersferen te komen. Maar let op! Slimme bedrijven zorgen er vooral nu voor dat hun medewerkers vóór de zomervakantie boordevol inspiratie zitten. Zodat ze na de zomervakantie gelijk voor de volle 100% aan de slag kunnen gaan. Om ook het tweede deel van 2019 positief af te sluiten zijn dit 3 mogelijkheden om een evenement te organiseren. Misschien herken je ze wel.

Dealer- of partnerbijeenkomsten

Breng al je gerespecteerde dealers, partners of franchisenemers bij elkaar om ze te bedanken voor een prachtig mooi eerste half jaar. Combineer dat bij voorkeur met enige kennisoverdracht, interactieve sessies of workshops maar vooral ook een fun element. Je bent immers één grote familie dat een merk vertegenwoordigt.

Productlanceringen

Wat is er nu mooier waneer alle accountmanagers, van directe of indirecte verkoopkanalen, na de zomervakantie voorzien zijn van alle kennis en kunde om een nieuw product vanaf de launchdatum gelijk succesvol te maken? Het eventuele vuurwerk, licht, geluid en alles wat nodig is om dit een onvergetelijk moment te maken verzorgen wij graag.

Klantevenementen

Voor heel veel producten en diensten geldt dat de aankoopbeslissingen langer zijn geworden. Zeker omdat de concurrentie in veel sectoren is toegenomen. Wil je potentieel nieuwe klanten aan je binden, dan is het nu het moment om iets te organiseren. Of anders omschreven; iets wat je pas in november organiseert levert je over het algemeen geen business meer op in 2019! Misschien is dit wel de beste reden om nu contact op te nemen.

Een diversiteit aan feestelijke momenten

Dit waren slechts drie voorbeelden, maar natuurlijk zijn er veel meer momenten voor een evenement, zoals een bedrijfsopening, het doen van een onthulling, een kwartaalmeeting, een theatervoorstelling, een gemeentelijke bijeenkomst of straatfeest.

Wat hebben al die (bedrijfs)evenementen met elkaar gemeen?

Dat het tijd en moeite kost om het goed te doen, want het is namelijk niet je dagelijkse werk. Een andere grote gemeenschappelijke deler is dat deelnemers aan een evenement altijd met een goed gevoel de deur uit moeten gaan.

We helpen je graag

Doordat het ons dagelijkse werk wel is, regelen wij het voor je. Daarbij kan het gaan om de techniek, zoals licht, geluid, muziek, maar ook om de inhoud. We hebben in de entertainmentindustrie veel connecties, zoals sprekers, goochelaars, dansers, zangers, presentatoren, zandtekenaars of al dan niet op maat gemaakt cabaret. Zo werken we bijvoorbeeld heel graag samen met Jerry Rijstenbil van de Fablefactory. Door goede samenwerkingen krijg je unieke feesten en wij hebben de juiste mensen al gevonden om dat te realiseren.

Nu zin in een feestje?

Neem hier contact op om ook het tweede deel van 2019 onvergetelijk te maken.

Een evenement met de WOW-factor? Dit is hoe je dat bereikt!

Een evenement met de WOW-factor? Dit is hoe je dat bereikt!
Wanneer is een evenement geslaagd? Het ligt eraan aan wie je het vraagt, maar het beste is om de mening van de deelnemers te vragen. Als zij geïnspireerd en enthousiast de deur uitgaan is er al heel veel gewonnen. Zeker als zij hun ervaringen met jouw organisatie weer delen met anderen. Dit zijn drie factoren om te komen tot een evenement dat de WOW-factor heeft:

1. Zorg voor unieke belevenissen en ervaringen

Je gasten echt verbazen is misschien wel de allergrootste uitdaging. Herinneringen blijven namelijk vooral hangen als er unieke ervaringen zijn opgedaan. Het gaat bij beleving dus om iets te doen wat bezoekers nog niet eerder hebben meegemaakt. Dat hoeft niet altijd een gastspreker van allure te zijn of een technisch hoogstandje, maar kan ook te maken hebben met op-en-top gastheerschap. Zo werd ik ooit enorm verrast tijdens een evenement waar na afloop mijn auto gewassen was. Blijer naar huis gaan kan bijna niet. Doe dus iets geks wat deelnemers niet verwachten en ze zullen er nog lang over napraten.

2. Raak de emotie

Wie is staat is om de emotie van deelnemers te raken zal langer herinnerd worden. Denk maar wat geluid of muziek oproept als een boxer of dartspeler begint aan de wedstrijd. Goed geluid bepaalt gelijk de sfeer van honderden of soms duizenden mensen. Bij zakelijke evenementen worden aankondigingen van presentaties of opkomsten van gastsprekers lang niet altijd voorzien van inspirerende muziek. Best vreemd eigenlijk. Van de sport valt dus wat te leren. Daarnaast wordt de emotie steeds vaker geraakt door de toepassing van nieuwe technologie. In de entertainment industrie is er een mooi voorbeeld van André Hazes Junior die via een hologram met zijn bekende overleden vader zingt. Gaan we hologrammen ook zakelijk toepassen bij evenementen? Als het aan ons ligt houden we alle technologische opties die de emotie raken open.

3. Maximaliseer de personalisatie

In onze vorige blog, “5 slimme tips voor een hogere opkomst” schreven we al dat je meer deelnemers naar evenementen krijgt als je gebruik maakt van verschillende uitnodigingsboodschappen. Dat betekent ook dat het zinvol is om je programma daarop aan te passen. Deel deelnemers op in logische groepen die bij elkaar passen en laat ze interactief met elkaar samenwerken bijvoorbeeld in korte workshops. Hierdoor zullen na afloop van het evenement jouw gasten dankbaar zijn voor nieuwe interessante contacten in hun netwerk.

Evenement producties worden steeds completer

Een evenement met de WOW-factor kan je ook geheel aan ons uitbesteden. Of het nu om geluid, licht, videowalls, vuurwerk, inrichting, decor, catering, gastheren en gastvrouwen of een toplocatie gaat.

Meer weten?

Klik hier om mee te weten over ons aanbod of neem contact met ons op.

Hoe organiseer jij succesvol evenementen in 2019?

limmerick hoe organiseer jij succesvol evenementen in 2019

Allereerst de beste wensen voor 2019. Ik hoop dat wij samen veel mooie evenementen organiseren in dit nieuwe jaar. Met meer dan 20 jaar aan ervaring in de evenementenbranche is Limmerick ook in 2019 graag jouw partner in licht verhuur, geluid verhuur en productieondersteuning.

In onze blogs komen diverse thema’s aan bod die jou helpen om succesvol evenementen te organiseren. Om ook in 2019 te knallen, zetten wij een aantal besproken thema’s uit 2018 op een rij. Wil jij de volledige blog lezen, klik dan op de kop van de desbetreffende alinea.

Alleen maar liefde voor de evenementenbranche!

Als licht- en geluidstechnicus geloof ik in de kracht van hoogwaardige apparatuur. Er is een aanzienlijk kwaliteitsverschil tussen de kwaliteitsmerken en de goedkopere merken. De apparatuur die je kiest, werkt door in je evenement. Vanuit mijn liefde voor de evenementenbranche, heb ik er voor gekozen om alleen met hoogwaardige apparatuur te werken. Een principe waaraan ik vasthoud!

Hoe overtuig je mensen om naar je evenement te komen?

Hoe goed denk jij na over je evenement? Zo goed, dat jij ervan overtuigd bent dat men massaal komt? Zorg jij voor een unieke ervaring, iets waarvan mensen denken: daar moeten we heen? Een goede voorbereiding kan veel stress besparen. Daarom bespraken wij in deze blog een aantal actiepunten die op jouw ‘to do list’ dienen te staan.

Prikkel de bezoekers van jouw evenement met goed licht en geluid

Hoe prikkel jij de zintuigen van jouw bezoekers? Doe je dat op een dusdanige manier dat zij deze beleving graag delen met anderen? Bekijk of jij twee belangrijke stelregels van licht- en geluidstechnici volgt.

Wat mag je niet vergeten als je een openlucht evenement organiseert?

Wellicht ben jij nu al bezig met de voorbereidingen voor openlucht evenementen in de zomerperiode. In deze blog gaven wij drie belangrijke punten die je niet mag vergeten als jij een openlucht evenement organiseert.

4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest

De Amsterdam Canal Parade is een jaarlijks spektakel waaraan 80 boten door de Amsterdamse grachten varen en alles uit de kast halen om een onvergetelijke ervaring te creëren. In de afgelopen jaren hebben wij talloze klanten geholpen bij het organiseren van hun bootfeest. Daarom in deze blog een aantal tips voor een geslaagd Canal Parade bootfeest.

Plezierig samenwerken aan een geslaagd evenement

Plezier hebben tijdens werktijd is enorm belangrijk. Het werkt door op de bezoekers van het evenement. Als evenementenorganisator dien je je te verdiepen in de wensen van jouw personeel en jouw dienstverlening aan hen hierop aan te passen. Vind jij het hebben van blije medewerkers ook belangrijk? In deze blog gaf ik jou tips die jou en jouw medewerkers een glimlach op het gezicht bezorgen.

In 2019 komen weer nieuwe onderwerpen met betrekking tot de evenementenbranche aan bod. Is er een specifiek thema waarover jij graag meer informatie wilt? Neem contact met mij op en dan zie jij die wellicht terug in mijn blog.

5 slimme tips voor een hogere opkomst

limmerick 8241

In deze eerdere blog schreven we al hoe je mensen kunt overtuigen om naar je evenement te komen. Maar deze vijf tips helpen om jouw evenement bij een nog groter publiek op te laten vallen. Ongetwijfeld zitten er praktisch bruikbare tips bij waar je nog niet eerder aan gedacht had.

Tip 1: Nog persoonlijker uitnodigen betekent nabellen

Zelf wel eens een overvolle e-mail inbox gehad? Waarschijnlijk wel. Klanten die je uitnodigt hebben dat ook. Ga er dus niet zomaar vanuit dat ze jouw uitnodiging ook gelezen hebben in de tsunami van informatie waar ze dagelijks mee te maken hebben. Zeker als er geen persoonlijke maar info@ e-mailadressen gebruikt worden is het zinvol om na te bellen en geïnteresseerden persoonlijk uit te nodigen. Met als voordeel dat je meestal ook gelijk het persoonlijke e-mailadres hebt voor de volgende keer. Weten wie er achter info@ zit loont dus altijd de moeite. Nog gerichter bellen? Check altijd even ‘over ons’ op de website of probeer via sociale media om de juiste contactpersonen te achterhalen.

Tip 2: Experimenteer met meerdere uitnodigingsboodschappen

Wie een groot evenement organiseert komt er vaak achter dat er verschillende redenen voor mensen zijn om het evenement te bezoeken. Daarom de tip om jouw boodschap voor de directeur of de ondernemer net iets anders te laten zijn dan die voor bijvoorbeeld de marketingmedewerker of accountmanager. Door met meerdere uitnodigingen te experimenteren ervaar je tevens welke boodschap de grootste opkomst oplevert.

Tip 3: Gebruik verschillende uitnodigingsvormen

De tendens tegenwoordig is om alles online te doen als het om uitnodigen gaat. Dus via een e-mailnieuwsbrief of de inzet van social media. Maar misschien dat een persoonlijk geschreven of geprinte uitnodiging in een envelop wel méér opvalt. Ook in offline zijn er allerlei aantrekkelijke alternatieven, zoals opvallende pop-up uitnodigingen die bij het openmaken zelf uit de envelop springen of een bepaalde vorm aannemen.

Tip 4: Zet het evenement op de tijdlijn van de gastspreker

Dit is een slimme manier die bijna altijd wordt vergeten. De inspirerende gastspreker heeft waarschijnlijk een groot sociaal netwerk op LinkedIn of bijvoorbeeld Facebook. Vraag de gastspreker of hij of zij akkoord is dat je een bericht plaatst. Hoe het werkt? Bijvoorbeeld door de volgende tekst te gebruiken: “Trots dat wij @naam gastspreker binnenkort op ons evenement mogen verwelkomen”. Voorzie dit bericht van de link waarop deelnemers zich kunnen inschrijven. De kans dat jouw gastspreker een groter netwerk bereikt dan de honderden e-mailnieuwsbrieven die je gezonden hebt is groot.

Tip 5: Gratis reclame voor jouw evenement

Als je een evenement organiseert met een hoog informatief gehalte dan kan je gratis reclame krijgen door nog twee slimme dingen te doen. Allereerst heeft de lokale of regionale pers mogelijk interesse om deel te nemen en er vooraf gratis over te schrijven. Ten tweede kunnen jouw collega’s natuurlijk ook ambassadeurs zijn van het evenement. Een slimme organisator vraagt aan zijn of haar collega’s of zij de inschrijvingslink willen delen voorzien van een kant-en-klare boodschap. Maak het collega’s dus makkelijk om te delen en je krijgt gegarandeerd hogere opkomsten.

Alleen maar liefde voor de evenementenbranche!

alleen-maar-liefde-voor-de-evenementenbranche

Ik zit inmiddels meer dan 20 jaar in het vak en het vuurtje voor de evenementenbranche brandt nog steeds volop. Van congressen, symposia tot en met theaterproducties: ik doe het allemaal met plezier. Ik heb echter wel een lichte voorkeur voor technisch complexere projecten - grote producties - omdat ik graag laat zien dat techniek geen probleem of uitdaging hoeft te zijn, maar juiste een goede ondersteuning is.

Het begon allemaal op de middelbare school. Ik was toen al in de ban van evenementen en organiseerde open dagen, schoolfeesten en de schoolmusical. Toen ik een jaar of 18 was, speelde mijn toenmalige vriendin in een kindermusical. Ik ging kijken, zag de technicus aan het werk en dacht: dit lijkt mij leuk om te doen. Ik liep naar hem toe en zei: “Als je een keer een handje nodig hebt, dan moet je het maar zeggen, dan ga ik mee.” Een extra paar handen kon hij wel gebruiken. Vanaf dat moment was ik elk weekend en elke schoolvakantie met Peter, de musicaltechnicus, op pad. Hij heeft mij de kneepjes van het theater vak geleerd; echt alles wat ik moest weten, leerde ik van hem.

Op een gegeven moment had ik veel kennis en ervaring opgebouwd, en merkte ik dat anderen mij om advies vroegen. Daarnaast verzamelde ik steeds meer goede kwaliteitsapparatuur. Stap voor stap groeide mijn passie voor evenementen uit tot een professioneel licht- en geluidsverhuur bedrijf.

Wat ik soms lastig vind aan het ondernemerschap, is potentiële klanten de voordelen laten inzien van hoogwaardige apparatuur, zonder het aan ze te kunnen laten zien of horen. Er is echt een aanzienlijk kwaliteitsverschil tussen kwaliteitsmerken en de goedkopere merken. Een kenner weet dit, maar een leek kan het onderscheidt vaak niet maken. Die kiest regelmatig voor de goedkoopste aanbieder, denkende dat hij daarmee een betere prijs betaalt voor dezelfde kwaliteit of minimaal kwaliteitsverschil. De apparatuur die je kiest, werkt door op je evenement. Vanuit mijn liefde voor de evenementenbranche, heb ik er juist voor gekozen om alleen met hoogwaardige apparatuur te werken. Een principe waaraan ik vasthoud! Wellicht delen wij dezelfde voorliefde voor mooie evenementen.

Organiseer jij nou ook mooie evenementen en werk je het liefst met hoogwaardige apparatuur? Laat het mij weten. Ik hoor je graag.

Passie voor evenementen?

Heeft u ook een passie voor evenementen?
Ontvang 1 keer per maand tips of een verhaal over evenementen.
E-mailadres


Stel een vraag
1000 tekens over